2011. február 7., hétfő

Mormota nap, avagy hóvihar kanadai módra

A héten eljött az igazi kanadai tél, éppen a Ground hog, azaz mormota napon. Amerika felől érkezett, egy 3200 km széles hóvihar sáv formájában. Itt kb. 25 centi havat hagyott maga után. Kedden és szerdán szinte megállt az élet egész Dél-Ontarioban, sokan nem is mentek dolgozni. Életveszélyes volt autóba ülni, mert a néhol 75 km/óra sebességgel fújó szél szinte tejföllé varázsolta a tájat. Mivel aznap nekem sem kellett menni dolgozni, helyette tettem egy nagy sétát a viharban. Érdekes élmény volt. Szakadt a hó, és fújta a szél. de nem volt vészesen hideg, olyan - 8 fok körül lehetett. Találtam egy tavat, ott mászkáltam egy darabig, fotóztam, élveztem a csöndet. A hóvihar csendes, csak néha fütyül kicsit a szél.
Másnapra verőfényes napsütésre ébredtem. Ezt imádom itt, hogy vagy esik a hó, vagy süt a nap...köztes állapot nagyon nincs. Tehát nem olyan, mint otthon, hogy beülnek a felhők a városok fölé decemberben, és hetekig csak  zombikat látni mindenütt, mert mindenki depressziós a napfény hiányában.
Ráadásul itt a hóval fedett házak egyszerűen mesébe illőek, mindenhol óriási fenyőfák ácsorognak, ág-karjaik pedig lomhán ereszkednek lejjebb és lejjebb a hó súlyától.
Az egyik fő út a vihar idején
Ma éjjel újabb 15 centi esett, úgyhogy ma elmentünk a Columbia-tóhoz megint. Nem volt egyszerű, mert néhol több, mint fél méteres a hó. Meseszerű. A házak előtt emberméretű hókupacok állnak. Sehol egy ember, és csak szakad némán a hó. Nagyon jól esett a séta, ráadásul ma a hőmérő higanyszála  is feljebb kúszott -2 fokra.
Imádom az ilyen teleket. Már csak egy szauna kéne valahol a közelben, és mehetnék a forró kamrából a hóba ugrani. Az valami isteni érzés, ahogy a jeges hideg égeti az ember bőrét. Esküszöm mindig 20 évet fiatalodom olyankor :D!Svédországban azért ez elég jó volt, hogy ott minden ház aljában volt egy szauna. Nem is értem a kanadaiaknak, hogyhogy nem szokása ez. Hiszen annyira hasonló minden a svéd, finn körülményekhez.
Majd indítványozom, hogy az alagsori, bálterem méretű szobáik helyett, ahol általában tévéznek, videojátékokat játszanak,vagy lomokat tárolnak, inkább egy szaunát tartsanak. Én a hedonizmusnak ezt a formáját preferálom.
A mormota végül nem látta meg az árnyékát február 3-án. Ezek szerint hamarosan tavaszodik :)!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése