2007. július 31., kedd

Haho Mindenki!!
Kicsit megprobalok normalisabban irni, hogy konnyebb legyen osszefoglalni!!
Mikor utoljara irtam, aznap este belázasodtam, csak a lázméro nem mérte, mert digitális, béna vacak. Reggel nagyon rosszul voltam, irtó erős fejfájas,légcsövem egett,  aztan bevettem a „sajgópirint” es gyorsan levert a viz, ettol kicsit jobban lettem, a fejem is „elmult”! Erzsivel folmentunk reggelizni a tetore, ahol a gesthouse szemelyzete kesziti a reggelit. Kovic nem jott, mert elotte dobta ki a rókaprémet. Azt mondta, arra ébredt, (egyébként én is,) hogy valaki az utcan hány, erre eszébejutott, hogy neki is kéne!!szegeny, mikor először kiment mert hasmars jött rá, akkor meg egy csótányjoe figyelt a wc-ben. Azt mondta, nem akarta letojni, ezert elobb megmentette J fúúúú, nagyon súlyos)!!Egyebkent, minden este, mikor a szállásunkra érunk üldozzuk a 6-7 cm-es csótikat, volt egy „haverunk” is , a Joey, először azt hittuk csak ő van, aztan kiderult, hogy a wc ajtoban lakik a kolonia. Mar kb 5 nagyot kitelepítettünk, de mi az nekik...Neha szívinfarktust kapunk kicsit...ja es a legsulyosabb: Az Erzsi poénkodott, hogy megeszi az asztalon kinthagyott féligbontott, csótanyjarta csokit, erre beleharap es ott helózik ki a Joey:)!! Akkor kicsit elvesztette az erdeklődését egy idore a csoki irant.!!
Ott tartottam, hogy elmentunk reggelizni...itt kicsit érdekes az időszamitas, egy sima toast +dzsemes reggeli elkeszitese kb fel oraig tart!! Elkepeszto, mennyit kell folyton várni a kajara.
Megreggeliztunk, aztan összeszedelozkodtunk es elindultunk be megint a kathmandui Durbar terre.Minden kisvarosban ezt a teret igy hivjak. Rengeteg Shiva templom, Kali, Nandi szobrok, elefantos szobrok, tehenek, Budha stupak. Gyonyoru ter, minden piros teglaval van kirakva. A hazak is csak meztelenul allnak, tegla mindegyik, es nagyon aprocska lakasok, kukszlik vannak itt. Egy szobasak altalaban, furodni néhányan kozos helyen furdenek, az eletuk nagy reszet az utcan töltik az emberek, árulnak a kis bódeikbol!!
Délutanig mászkáltunk, aztán fogtunk egy  biciklis riksat( harom kerekű bicikli amin hatul ket europai vagy 3 indiai, nepali ember fér el)!, és elvitettuk magunkat a buszvégállomásra, ahonnan indult volna a buszunk Nagarkotba.Nagynehezen elertunk a palyaudvarra, szegeny riksas gyerek majd betojt..., kozben ment mellettunk egy biciklis , aki annyira ránkcsodálkozott, hogy egy kisbusz hatulja lesodorta a bicajarol!!!Szegeny!!
Vegre ott voltunk a palyaudvaron, ahol, rogton kerdeztuk, hogy honnan indul a mi buszunk, mindenki „fogyi” volt sajnos kicsit, ez egyebkent sokszor elofordul, hogy jo ideig nem talalunk olyan arcot, aki ertelmes valaszt tudna adni. Erdekesen osztottak el itt az "iku-t":)(Vannak meglepoen okosak, intelligens fiatalok idosek itt is, ilyenhez is volt szerencsenk!)Odamutattak az egyik megallohoz, hogy ott varjunk...vártunk,közben természetesen bámultak minket:)..eszmeletlen idegesito tud lenni, mintha ufok lennenk.
Aztan a busz nem jott, es egyszercsk kozoltek, hogy "ja, itt nem is jon ma mar tobb. sorry". Mérgunkben bevagtuk magunkat egy taxiba, es elmentunk a Swayambpunathoz.Itt mar voltunk egyszer, egy Krishna nevu emberke vitt minket oda, most viszont a taxis mashol rakott le es felfedeztunk egyb oriasi Buddha parkot, harom oriasi aranyszoborral, eleg friss epitmeny, par  eves csak!! Aztan elindultunk makákók tarsasagaban fel a hegyre, eleg para, ugyanis siman megtamadnak, hal istennek felertunk szerencsesen, hihetetlen fentrol a latvany a Kathmandu volgyre, es az oriasi Budhaszemes aranystupara, tele minden imazászlókkal, oriasi elmeny, jarnak korbe az emberek, a szerzetesek, pörgetik az imamalmokat, kozben valahonnan mindig megszolal a mar ismerős dallamú, " O manni, padme, humm", ez egy ima, ami az imamalmokra van irva,  naponta tobbszor korbejarjak a hivők a stupat, kozben porgetik a malmokat, amik helyettuk is imadkoznak!!
Nagyon erdekes latvany, mi is mindig poregetunk... Kicsit elidoztunk fent, en sajnos pont lazas lettem, de egy ujjabb sajgopirin rendbetett, a „doxicilit” is mar el kezdtem szedni. Mara mar semmi bajom, csak kohogok.
 Nagarkoti tervunk arra a napra kutba esett, de azert igy is jol elvoltunk, legalabb este pihentunk,kicsit el voltunk mar mindharman szottyanva.
Tegnap reggel mar mindenki jobban ebredt, elmentunk picit vasarolni, aztan bementunk a Buddhanat nevu varosreszbe, ahol a masik oriasi Buddha stupa talalhato, vegre nappali fenyben is lattuk. Nagy szerencsenk volt, mert a nap is kisutott, gyonyoru feny, hangulat volt.Kicsit eltátogtunk itt, aztan ujabb kiserletet tettunk eljutni Nagarkotba. Most mas buszmegalloba vitt a taxis, innen baktapurba ment a busz, elzotyogtunk oda, és onnan atszallassal vegre Nagarkotba. A nagarkoti buszra szállva eleg erdekes elmenyben volt reszunk, nem mintha amugy nem lenne mindg erdekes ezeken a lokál buszokon utazni. ...Folszalltunk, azaz elsonek en, tele volt mar a busz, azonnal csend lett, es mint akik ufot latnak ugy neztek, aztan megtort a kinos csend, hatrahuzodtunk...Mar irtam, hogy erdekes meretu itt minden, konkretan a Kovic feje  mar csak behajtva fert el a buszban, nem ekkora langalétákra mereteztek,. Lattuk, hogy van egy hely az ablak mellett, hatul, ahol egy vagott szemu nepali ult az ulesen, mellette a taskaja. Udvariasan megkerdeztuk, mi lenne ha vki le tudna oda ulni, o meg udvariasan mosolygott, ramutataot a taskajara, , es vigyorgott, az elotte ulo gyerek meg azt mondja, sajnos az a testvere helye, nem ulhetunk le... , sajna!
Höhö.Nnemsokara jott valami ficko, az rogton odaengedtek. Szerencsere azert itt is vannak normalis alakok, ket ferfi atadta a helyet, Kovic, Erzsi le tudtak ulni. En meg tovabbra is alltam, nem baj elmeny volt, nem is akarnék turista buszon utazni...nyugati kényelem, tisztasag, feheremberek...nem ezert jottunk, hogy ezt nezzuk.Neha rank is csodalkkoznakaz europaiak, ha meglatnak kiszallni egy ilyen buszbol, mondjuk azert lattunk meg ilyen elvetemulteket.
Sotetedesre felertunk Nagarkotba, 2017 m magasra, gyorsan szereztunk szallast, szerencsere allatvilag mentes volt, aztan lementunk vacsizni egy kis etterembe. harman egy adaggal is beertuk volna, nem nagyon csuszik a kaja, hiaba vagyunk ehesek, mire megkapjuk a kajat, elszall minden inger.Raadasul minden nagyon brutal modon fűszeres, en ugye szeretem a csipőset, de néha jo lenne valami izt is érezni
Mara mar kutya bajunk, Kovic meg kicsit szenved, pont ugyanaz a baja mint nekem volt, eleg kinzó hasfajassal jart a dolog, mintha nagy ko lenne a hasban , olyan erzes, de szerencsere a csodabogyótol, nem tor az emberre hirtelen a hasmars, hanem van idod wc-tkeresni:)!Amugy azErzsinek nem pont ez volt, neki a trekkingen volt baja, neki csak a jakok köszöntek be a hasába,ugyanis ettunk a tura alatt sajtos makaronit,Erzsi meg jol megette a maradékainkat, aztán felperc mulva a jakok ki akartak jonni neki:)!! Egyebkent a vaj is jakbol van, olyan erdekes lábszagú:)!!!A teat eleg sokszor itt tejjel isszuk, nem annyira borzalmas, kicsit enyhiti a hatasat, es a gyomornak is jobb, bar en azert ha lehet csak siman iszom, es ha van akkor menta teat, a hegyen a turanal igazi menta noveny azott a teamban, meg igazi gyombergyoker a koviceban, igy nem csak olyan "izu".
ma reggel az Erzsivel 4-kor keltunk es elindultunk sotetben fol a nagarkoti kilatoba. Szerencsere hozzank szegodott egy kutya, olyan "egykutyakolyketipusú", es elkisért minket. Neha valamitol meghatralt, akkor kicsit megijedtunk, hogy mitol felhet, de nem volt semmi gaz. Utkozben kivilagosodott, jo 4-5 km-re volt a szallastol a kilato, kozben elhaladtunk egy katonai tamaszpont mellett, a katonak erdeklodtek kicsit mit csinalunk, hova megyunk. Mar nagyon visszaakartunk fordulni, mivel tejfolben uszott az egesz hegy es konkreten nem lehetett semmit latni, de aztan kitartottunk elhatarozasunk mellett és folcaplattunk a csucsra. 2516 meterre, sajnos hiaba imadkoztak tobben is a joidoert semmit nem lattunk, akkora kod volt, pedig ott a szánkba lógott volna az Everest:)!!!!!A vilag egyik leghiresebb panoramajat lathattuk volna, de sajna a „Manitu beszólt”!!Pedig én adtam multkor véráldozatot is, amikor a pioca kiszivta a veremet...:)!!!Kicsit meg ácsingoztunk fennt, aztn elindultunk lefele. Del korul picit kisutott a hegyen a nap, de az nem azt jelentii, hogy nem volt felho, sajnos eleg nagy es kitarto most a monszun Nepalban....de azert meg remenykedunk!!!Nem veletlenul masznak le a hegymaszok is majusban a hegyekrol, ilyenkor ott havazik eroteljesen, aztam szeptembertol megint jo. Estere a vartnal jobban eloszlottak a felhok es baktapurbol hazajovet 4-5000 es hegyeket lettunk.
csodalatos latvany itt minden, a novenyvilag elkepeszto, olyan elenk zoldek a rizsfoldek, hogy szinte rikitanak, mindenhol pafranyok, banan, egyeb erdekessegek. Erdekes madarakart is fenykepeztem mar, es meg a Chitwanban nem is voltunk. Holnap utan tervezzuk oda az indulast!!Szoljatok  manitunak az erdekunkben, hogy ne essen!!!
Ezek tortentek a napokban, ja megvalami :keopzeljetek, este 10;30-kor lehuzzak a vendeghaz rolóját, igy mi minden este egy hatso kapun mgyunk be, mar varnak minket,, a durva az, hogy az ajtoig, egy kb 20 centis résen kell bekúszni, szoval minden estére van elmeny, es akkor meg utana jönnek csak az állataink a szobában:)!!Otthon asszem majd mindent fertőtleniteni kell, remelem nem viszunk haza csotikat, bar esely van ra!!!:)
Az Erzsi azt mondta, szerinte a Haver nem fogja beengedni a cuccaikat:), majd az ajtoban levetkoznek, fertotlenito zsilip, aztan mehetnek be a lakasba:)!!!
Az lesz majd erdekes, mikor az otthoni szagokban megerezzuk az összeszottyadt cuccaink szagát:)!!!Pedig rendszeresen mosatunk, de volt egyszer, hogy visszaküldtük a ruhakat, mert teljesen berohasztottak oket:)!!Ezen nem csodalkozom, latni kene, milyen arcok mostak oket:)!! Ezeket a vendeghazakat amugy altalaban fiatal ferfiak uzemeltetik, itt elnek, erdekes arcok, ejjelente a portan alszanak, ugye mi mindig talalkozunk veluk, mert a hatso ajtónál mászunk.
Ami nagyon erdekes meg, hogy itt a ferfiak, akik barátok, kézen fogva maszkalnak, ölelgetik egymast, ez europai szemmel eleg erdekes latvany...egyutt alszanak pl a portas gyerekek, simogatjak egymast, otthon ezert mar indenki erdekesen nezne rajuk, de ez itt egyaltalan nem ferdehajam!
Vannak fura dolgok, pl, hogy reggel hatkor a hegy tetejen, ahol a madár se jár, rajtunk kivüá, felkelnek az emberek, kimasznak a kis bodegajukbol, es kinyitjak a boltjaikat:), meg sokszor csak ugy söpörgetik ide-oda a koszt, van néhány ilyen érdekesnek hato cselekedetuk, ami persze csak nekunk erdekes. Egesz nap itt az emberek olyan jól elvannak, elücsörögnek, elbeszélgetnek, jönnekk-mennek, nem nagyon idegeskednek. Ami borzalamas, errol mar irtam, a kozlekedes. Elkepeszto, hogy folyton nyomjak a dudat, kozben meg ossze-vissza mennek, katasztrofa itt kozlekedni, viszont mégsincsenek nagyon balesetek, lehet hogy ők csainaljak jol??
 Sokszor racsodalkozunk itt dolgokra, nem mindennapi latvanyok , elmenyek ezek. Konyvbol ezt meg csak sejteni sem lehet, latni kell az embereket, ahogy elnek. Nagyon kozvetlenek, barkivel szoba lehet állni, azonnal leszolitanak, erdeklodnek, és elég udvariasak is tudnak lenni...neha azert idegesitoek is  az uzlet erdekeben,lazan atvagna nehany a fejunket, de mi figyelunk:)!!!
Remelem jol sikerul a csaladi osszejovetel, ilyen finomakat en is ennek! Mi nyomatjuk a chapatit, bananos lassit, chawk-ot(teszte feleket), hust nem nagyon eszunk ki tudja mibol csinaljak:)!!