2011. március 2., szerda

Újabb utazás a láthatáron

Megyek Costa Ricára jövő hétfőn!:)
Útitársak, a szokásos emberek, Lukas és Martin, ha sikerül Rubent rávenni, ő is velünk tart. Szegény gyerek, most jött meg Havaiiról, ki kell pihennie a fáradalmakat:D.
Mi valószínűleg már vasárnap este Torontóba megyünk, mert reggel 7-kor már a reptéren kell lenni. Jó lesz megint a padokon csövezni:). Torontóból Montrealba repülünk, majd onnan egyenesen Costa Ricára, Libériába. A terv most körvonalazódik. Úgy nézem, az első utunk majd az Arenal, egy még ma is aktív vulkánhoz fog vezetni.
Most gyorsan megtanulok spanyolul, a fiúk egy mukkot nem beszélnek, annyit max., hogy "hastala vista" , ezzel meg nem sokra megyünk ugye. A beszédtől, mármint a folyamatostól én is messze vagyok, de én legalább össze tudok azért rakni mondatokat, meg tudok frázisokat, szavakat, alap dolgokat. Nem hiszitek el, de most mikor ismételgettem, rájöttem, az embernek idővel, és a nyelvekben szerzett tapasztalataival, mennyit változik egy nyelvhez való viszonya. Mindig is szerettem ezt a nyelvet, csak anno, még nem vettem komolyan, kár, hogy nem folytattam, viszont meglepő módon, elég sok mindenre emlékszem. Minél több nyelvet tanul az ember, annál könnyebb egy következő elsajátítása. Az angolt már úgyis unom :), most épp ideje a spanyolt feleleveníteni.
Nagyon várom az utat, eszméletlen jó ez az utazás előtti izgalom. Most próbálok hálózsákot, meg hátizsákot szerezni, meg kell valami rövid gatya, lenge öltözet, mert most néztem, és ott 35 fok van. lehet, hogy nem fogunk fázni. Trópusi betegségekből már kiokosítottam magam, nem először. Engem amúgy is érdekeltek mindig az ilyen izgi dolgok. Azért remélem elkerül minket a dögvész. Viszünk jó sok szúnyogriasztót, nem kéne egy jó kis malária, de dengue-láz sem. Na jó nem riogatlak titeket, csomó ismerős volt már ott, és még eddig mindenki túlélte. A lényeg, hogy ésszel viselkedjen az ember, és vegye komolyan a higiéniás előírásokat. Azért Indiában tettem szert némi tapasztalatra, hehe.
Nagyon kíváncsi vagyok az állatvilágra, na persze nem a sátrunkon belül.

Na jó, most képzem magam nyelvileg kicsit. Tengo sueñoBuenas noches! :)(Álmos vagyok, jó éjt!)
És egy kis ízelítő: http://www.youtube.com/watch?v=3yJHXzLin-E&feature=related

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése