2010. november 6., szombat

WARNING! Mogyoró!

Ma megtettem a Lukasszal és Martinnal első utamat a Zehrs nevű "élelmiszerlelőhelyre". Most már értem, miért ekkorák itt a hűtők. Minden élelmiszer óriási csomagolásban kapható.Pl. 8 kg-os rizs, 2 kg-os kakaó, a sütőpor negyed kg-os dobozban Persze ez jó, mert így olcsóbbak, viszont nem éppen IKEA kompatibilisek, nem igazán a "térfogatminimumra" törekednek. A pénztárnál mindenhol áll egy ember és segít a szalagról a szatyrokba pakolni az árut. Szinte minden sornál étel kóstolási lehetőség van. Nagyon meglepődtem, hogy mindenhol külön felhívják a figyelmet arra, ha az élelmiszer akár nyomokban mogyorót tartalmaz. A hétvégén azt is megtudtam, hogy Észak-Amerikában és az USÁ-ban is rendkívül sok allergiás van. Az óvoda előkészítőn a két csoportba kb. 16 gyerek jár, ebből 5 allergiás valamire (asztma, mogyoró, tej, kazein...stb.) Alig akartam hinni a szememnek. A falon lóg egy tábla, amire ki van írva,ki mire allergiás, emellett meg egy elsősegély tájékoztató. Súlyos allergiás reakció esetére injekció is elő van készítve. Az iskolákban szigorúan tilos bármilyen mogyorót tartalmazó élelmiszert árulni, vagy adni a gyerekeknek. Néhányan olyan érzékenyek rá, hogy a mogyoróval szennyezett felületekkel való érintkezéstől is óvakodniuk kell. Az éttermekben is külön felhívják a figyelmet erre, az étlapokon be van jelölve, mi tartalmaz mogyorót.

1 megjegyzés:

  1. Nálunk a táborban a 400 gyerekből kb 180-an voltak allergiásak a mogyoróra. És még sokan, más dolgokra is. Nálunk is megvolt az a kis füzet mindenki allergiájáról. Durva nagyon...

    VálaszTörlés