2010. december 22., szerda

Palm Beach, Miami és a random télapók

Reggel, mielőtt még éhen haltunk volna, előbb szomjan haltunk, majd elvetődtünk egy híres, tipikus amerikai gyorsétterembe, a Denny's-be. Itt nagyon finom kajákat lehet enni, egyáltalán nem McDonald's stílusú. Magamba is töltöttem egy nagyon finom eper-banán turmixot, ami jeges volt, majd rántott sajttal töltött szendvicset és salátát ettem. Mostantól minden kajáról képet készítünk, lesz egy kis új ihlet a későbbiekre! Elég olcsón lehet enni ilyen helyeken, és pl. ha az ember üdítőt rendel, ingyen újratöltik. Mondjuk hozzá kell tenni, hogy mindent jéggel szolgálnak fel, így nem csoda...a három deci kóla helyett, max 1,5 deci megy a pohárba, a többi jég. A kiszolgálás nagyon kedves, mindig bemutatkozik a pincér és elmondja, hogy ő fog rólunk gondoskodni. Nagyon készségesek, többször odajönnek megkérdezni, hogy elégedettek vagyunk-e. Sőt, még az üzlet managere is általában egyszer odajön érdeklődni. Szinte mindig kiszúrták, hogy nem odavalósiak vagyunk, ilyenkor főleg nagy az érdeklődés:)!
West Palm Beach
Miami Beach este
Miután újratöltöttük energiaraktárainkat, elindultunk ismét az óceánhoz. Itt egy olyan partszakaszra értünk, ahol rengeteg ember horgászott. belevetették a botokat a vízbe, és a hullámokkal küzdve várták a kapást. Ez nem az a szokásos, unalmas, tó mellett csendben, mozdulatlanul ülős horgászás. Itt elég aktívan kell mozogni, a pecások fel-alá rohangásznak, ki-be a vízből.Ma tulajdonképpen végigjártuk a híres part menti városokat, West Palm Beach, Fort Lauderdale..., estére már Miami közelében jártunk. Gondoltuk, jobb lesz minél előbb odaérni, és ott is körülnézni az esti órákban. Az egyik leghorrorisztikusabb utat tettük meg a 12 sávos autópályán. Centinként araszoltunk, mert valami baleset történt. Végül azért sikerült lassacskán Miami közelébe jutni. Egyszerűen hihetetlen milyen autópálya hálózata van, mindenhol több szinten keresztezik egymást az utak. Sötétben pedig a világítások teljesen futurisztikus hatást kölcsönöznek a városnak. A szállásunk Miami Beach-en volt, kb. két utcányira a tengerparttól. Kicsit gyanús is volt, hogy ilyen szuper hely, és ilyen olcsó. Aztán kiderült miért. Egy 8 személyes szobába raktak minket. Adtak ágyneműt, de takarót már nem. Mondjuk mi hálózsákosak vagyunk, tehát nem élünk ilyen lehetőséggel. A recepciós érdekes figura volt, fura akcentussal. Egy igazi Szergej.A szobát egy kolumbiai és egy kanadai fickóval osztottuk meg, még elvileg 3-an jöttek volna. A kolumbiai srác nem kommunikált velünk, csak behúzódott a hálózsákjába és aludt. A kanadai fickó nagyon kedves volt, nyugdíjas és utazik folyton, egy kézitáskányi cuccal. Igazi hobó. Gyorsan adott néhány tanácsot, kölcsönadta az útikönyvét is, majd figyelmeztetett, hogy ha megyünk az Evergladesbe, nagyon vigyázzunk, mert úton-útfélen az ember aligátorokba botlik. Meg is ijedtünk picit. Mikor mondtuk, hogy sátorral megyünk, elsápadt és sok szerencsét kívánt.
Még este tettünk egy felfedezőutat Miami Beach-en. Igazi nyári esti hangulat volt. Mindenhol valami latin zene, hangoskodás, nevetések zaja, az éttermekből elképesztően ízletes falatok illata szállingózott. Egyszerűen nem akartam elhinni, hogy újra ezt élem át, amit annyira imádok. Egy mexikói étteremben vacsoráztunk, kipróbáltuk az extra erős csilis szószokat, jalapenost pl., bár nekem ez még mindig nem volt elég erős.
Rengetegféle ember megfordult körülöttünk, Miami Beachen nagyon nagy élet folyik éjszaka, olyan nők, férfiak, hogy leesett az állam.
Megfigyeltem, hogy a férfiak általában nagyon ápoltak. Minden hajszál egyenletesen sorakozik a fejükön, tökéletesen borotvált arcok, és eszméletlen illatfelhőt húznak maguk után. A ruháik minden darabja válogatott márka, mintha valami magazinból léptek volna elő. A nők szintén. Jó sok szilikonnal töltve, vadásszák a férfiegyedeket. Kicsit giccses látvány, de érdekes így élőben. A fekete nőknek nagyon jó a stílusuk, kíváncsian lestem a legkülönbözőbb hajkölteményeket.
Az estét az óceánparton fejeztük be. Telihold volt. Az víz visszaverte a hold fényét, és csak úgy ugráltak az ezüst színű cseppek a felszínen. Lassan visszaindultunk a szállásunkra. Útközben még megnéztük az óriási karácsonyfákat az egyik téren. Vicces látvány, ebben a melegben és a pálmafákkal körülvéve. Minden tele van aggatva karácsonyi égőkkel. A tengerparthoz közel is hóemberek, télapók sorakoznak...szerintem melegük lehet. Egy-egy Rudolf is fel-fel bukkan. Néznek bambán,  piros orruk világít. Furcsa összkép ez. Szerintem ők sem értik, mit keresnek ott.